Vevőcsalogató praktikák

"Vásárlás Kereskedelmi „fogások” döntéseink befolyásolására
Bizonyára Ön is járt már úgy, hogy csak egyetlen dologért ugrott be a boltba, de végül megpakolt kosárral ment haza. Kutatók által bizonyított tény, hogy a vásárlások 70 százaléka pillanatnyi döntés alapján történik, amelyet az üzletekben bennünket érő hatások is befolyásolnak.


Napjaink vásárlója nincs könynyű helyzetben. Néhány évtizeddel ezelőtt még azt vette, amit kínáltak, ma már zavarba ejtő árubősséggel szembesül az üzletekben. A széles termékkínálat mellett a maguknak figyelmet követelő reklámok sokasága is eléri az üzletközpontok vásárlóit. Így aztán nem csoda, hogy az erős hatásokra az érintettek beleszédülnek a vásárlásba és olyan termékeket is a kosarukba tesznek, amelyekre semmi szükségük. A kutatások bebizonyították, ma több mint 70 százalékra tehető az impulzusvásárlások aránya. Ez azt jelenti, hogy a vevők jelentős része az üzletben, az ott kapott információk és hatások alapján választ azok közül a termékféleségek közül, amelyek beszerzését előre eltervezte, illetve azonnali döntés alapján tesz a kosarába olyan dolgokat, melyekre a boltba lépve még nem is gondolt. Az üzletben bennünket érő külső hatásoknak csak egy része tudatosul, mások viszont észrevétlenül befolyásolnak bennünket.



Elhelyezés jobb oldalon

A bolti beszállítókkal kötött megállapodás alapján történik az áruk elhelyezése a gondolákon. Legjobb, ha a terméket szemmagasságba teszik, mert ami az ember orra előtt van, azt biztosan észreveszi. Az áruházak saját termékei általában a közismert márkáktól jobbra találhatók, mert a legtöbb vásárló jobbkezes. Akik nem férnek be a hosszas polcsorok közé, azoknak is útba esnek azok végei, illetve kitüntetett szerepet kap még az áruház bejáratával szembeni gondola: a szezonális vagy kedvezményes áruk sora itt kap helyet.



Kapcsolt szolgáltatások

Ma már a nagyáruházak többségében biztosítanak étkezési lehetőséget, különféle kapcsolt szolgáltatásokat vehetünk igénybe, mint a gyermekmegőrzés, a cipőjavítás, fényképek előhívása vagy akár postai ügyintézés. A bevásárlást halk zeneszó kíséri. Az sem baj, ha nincs elég pénzünk, hiszen helyben kaphatunk "kamatmentes" hitelt, aminek törlesztőrészletei miatt ráérünk később aggódni. A feketeleves csak utána jön, amikor kiszámoljuk, valójában mennyibe kerül a részletre vett termék — különösen, ha nem tudunk időben fizetni! "

(Forrás: www.bmhirlap.hu)