Békéscsaba - Újjászületett a hivatal - A szervezeti átalakítás tapasztalatai
Békéscsaba - Békéscsaba város közgyűlése 2007 februárjában döntött a polgármesteri hivatal 2007. május elsejétől érvényes szervezeti rendjéről.
Alapvető igényként fogalmazódott meg, hogy az új szervezet igazodjon a közgyűlés szervezeti- és működési szabályzatával felállított bizottsági struktúrához, ésszerűsödjenek a vezetési-irányítási rendszerek és a döntéshozatal gyorsabbá és rugalmasabbá váljon. A grémium a hivatal létszámát 280 helyett 249 főben állapította meg.
Az átalakított szervezet a követelményeknek és a várakozásoknak döntő többségében megfelel. A hivatal eredményesebben, az anyagi erőforrásokat takarékosabban felhasználva működik és javult közszolgálatisága, azaz a helyi közigazgatás polgárbarátibbá vált.
Első lépésként tizenháromról nyolcra csökkent az osztályok száma, ésszerűbben átfogva a különböző szakigazgatási területeket. Ezzel egyidőben az osztályvezetők a jegyző által átruházható hatáskörök döntő hányadára önálló döntési jogkört kaptak.
Javult a belső kommunikáció, azzal, hogy a polgármester irányításával a város választott tisztségviselői, valamint a jegyző irányításával az osztályvezetők heti rendszerességgel, továbbá igény szerint tartanak egyeztető értekezleteket.
A városvezetés épít a hivatal dolgozóinak kreatív munkájára, mert a korábbi gyakorlathoz képest nagyobb kezdeményező szerepet kaptak az osztályok a közgyűlési előterjesztések előkészítésében, javaslattervezetek kidolgozásában.
Gyorsabbá, racionálisabbá vált az ügyek előkészítési folyamata és a döntéshozatali eljárás. Gördülékenyebbé vált a város irányítása, a közgyűlés munkája. A város vezetése számára nyomon követhetőbb a hatósági eljárások ügymenete, a kötelezően és az önként vállalt feladatok teljesülése.
Az új hivatali rendszernek köszönhetően az önkormányzat a közigazgatási eljárási törvényben lefektetett határidőket 90 százalékos arányban tartani tudja, ez jelentős javulást jelent a korábbi időszakhoz képest.
Természetesen az átalakítás nem valósulhatott meg abszolút probléma- és zökkenőmentesen, ugyanis egy új struktúra felállítása magában hordozza a nehézségeket, kellemetlenségeket. A legnagyobb dilemmát a létszámcsökkentés jelentette. A város- és a hivatal vezetése igyekezett a leghumánusabb megoldásokat választani (pl. prémium évek program), így kisebb nehézségek árán sikerült megoldani ezt a feladatot. A létszámkorrekciónak köszönhetően a hosszú távú megtakarítás számított nagyságrendje éves szinten meghaladja a 64 millió forintot.
Az átszervezés eredményeképpen egy racionálisabban, takarékosabban és hatékonyabban működő, koncentráltabb, a párhuzamosságoktól mentes struktúra jött létre, amely képes megfelelni a szolgáltató, ügyfélbarát önkormányzattal szemben támasztott követelményeknek. Azonban egy szervezetnek folyamatosan meg kell felelnie a változó környezet kihívásainak, ezért elkerülhetetlen, hogy a struktúra működése rendszeresen felülvizsgálatra és értékelésre kerüljön. Ezért a város-, és a hivatal vezetése úgy döntött, hogy a polgármesteri hivatal működését minőségirányítási szempontból is mérhetővé teszi, így a szervezet megfelel az ISO, illetve a CAF minőségirányítási rendszer követelményeinek.
A polgármesteri hivatal átszervezésének tapasztalatairól szóló beszámolót elfogadták a képviselők, a városvezetés pedig köszönetét fejezte ki az átszervezést lebonyolító munkatársaknak. A közgyűlés az idei esztendőben lehetőséget biztosít a polgármesteri hivatal létszámát illetően további 4 fő státusz kialakítására.
Az országban elsőként hirdette meg az önkormányzatok között a békéscsabai önkormányzat az „egyablakos” ügyintézés megvalósítását, ami nagy könnyítést jelent majd a lakosságnak, hiszen egy épületen belül intézheti az ügyfél a városban működő szolgáltatásokkal kapcsolatos – pl. víz, villany, telefon, egészségbiztosítás, tömegközlekedés, parkolás, okmányirodai, adó, szociális – problémáit. A város-, és a hivatal vezetése előrehaladott tárgyalásokat folytat az egyablakos rendszerben érdekelt szolgáltatókkal, mely egyedülálló program a közeljövőben megvalósulni látszik.
Békéscsaba Önkormányzata - MCOnet
Békéscsaba Online témakörei:
Békéscsaba látnivalói, Békéscsaba, Békéscsaba város, Békéscsaba online, Békéscsaba polgármester, Békéscsaba önkormányzat, Békés megye, Békéscsaba városi hírek, Békéscsaba kultúra, Békéscsaba sport, Békéscsaba idegenforgalom, Békéscsaba turizmus, Békéscsaba hotel, Békéscsaba wellness, Békéscsaba étterem – gasztronómia, Békéscsaba szórakozás, Békéscsaba képeslap, Békéscsaba ételrendelés, Békéscsaba oktatás, Békéscsaba pályázat, Békéscsaba új autó, Békéscsaba használtautó, Békéscsaba ingatlan
Szólj hozzá Békéscsaba fórumán:
Békéscsaba – Képeslapküldő:
Békéscsaba Online:
Békéscsaba webcím és linkajánló:
A hír támogatója:
Weblap gyártás, Honlap készítés, Weblap menedzselés.
Pl.:Klíma DVD Hotel Autó Ingatlan Egészség Számítógép Kereső optimalizálás
Minden ami Internet -> MCOnet International - Magyarország: www.mconet.biz; www.mconet.hu
Az átalakított szervezet a követelményeknek és a várakozásoknak döntő többségében megfelel. A hivatal eredményesebben, az anyagi erőforrásokat takarékosabban felhasználva működik és javult közszolgálatisága, azaz a helyi közigazgatás polgárbarátibbá vált.
Első lépésként tizenháromról nyolcra csökkent az osztályok száma, ésszerűbben átfogva a különböző szakigazgatási területeket. Ezzel egyidőben az osztályvezetők a jegyző által átruházható hatáskörök döntő hányadára önálló döntési jogkört kaptak.
Javult a belső kommunikáció, azzal, hogy a polgármester irányításával a város választott tisztségviselői, valamint a jegyző irányításával az osztályvezetők heti rendszerességgel, továbbá igény szerint tartanak egyeztető értekezleteket.
A városvezetés épít a hivatal dolgozóinak kreatív munkájára, mert a korábbi gyakorlathoz képest nagyobb kezdeményező szerepet kaptak az osztályok a közgyűlési előterjesztések előkészítésében, javaslattervezetek kidolgozásában.
Gyorsabbá, racionálisabbá vált az ügyek előkészítési folyamata és a döntéshozatali eljárás. Gördülékenyebbé vált a város irányítása, a közgyűlés munkája. A város vezetése számára nyomon követhetőbb a hatósági eljárások ügymenete, a kötelezően és az önként vállalt feladatok teljesülése.
Az új hivatali rendszernek köszönhetően az önkormányzat a közigazgatási eljárási törvényben lefektetett határidőket 90 százalékos arányban tartani tudja, ez jelentős javulást jelent a korábbi időszakhoz képest.
Természetesen az átalakítás nem valósulhatott meg abszolút probléma- és zökkenőmentesen, ugyanis egy új struktúra felállítása magában hordozza a nehézségeket, kellemetlenségeket. A legnagyobb dilemmát a létszámcsökkentés jelentette. A város- és a hivatal vezetése igyekezett a leghumánusabb megoldásokat választani (pl. prémium évek program), így kisebb nehézségek árán sikerült megoldani ezt a feladatot. A létszámkorrekciónak köszönhetően a hosszú távú megtakarítás számított nagyságrendje éves szinten meghaladja a 64 millió forintot.
Az átszervezés eredményeképpen egy racionálisabban, takarékosabban és hatékonyabban működő, koncentráltabb, a párhuzamosságoktól mentes struktúra jött létre, amely képes megfelelni a szolgáltató, ügyfélbarát önkormányzattal szemben támasztott követelményeknek. Azonban egy szervezetnek folyamatosan meg kell felelnie a változó környezet kihívásainak, ezért elkerülhetetlen, hogy a struktúra működése rendszeresen felülvizsgálatra és értékelésre kerüljön. Ezért a város-, és a hivatal vezetése úgy döntött, hogy a polgármesteri hivatal működését minőségirányítási szempontból is mérhetővé teszi, így a szervezet megfelel az ISO, illetve a CAF minőségirányítási rendszer követelményeinek.
A polgármesteri hivatal átszervezésének tapasztalatairól szóló beszámolót elfogadták a képviselők, a városvezetés pedig köszönetét fejezte ki az átszervezést lebonyolító munkatársaknak. A közgyűlés az idei esztendőben lehetőséget biztosít a polgármesteri hivatal létszámát illetően további 4 fő státusz kialakítására.
Az országban elsőként hirdette meg az önkormányzatok között a békéscsabai önkormányzat az „egyablakos” ügyintézés megvalósítását, ami nagy könnyítést jelent majd a lakosságnak, hiszen egy épületen belül intézheti az ügyfél a városban működő szolgáltatásokkal kapcsolatos – pl. víz, villany, telefon, egészségbiztosítás, tömegközlekedés, parkolás, okmányirodai, adó, szociális – problémáit. A város-, és a hivatal vezetése előrehaladott tárgyalásokat folytat az egyablakos rendszerben érdekelt szolgáltatókkal, mely egyedülálló program a közeljövőben megvalósulni látszik.
Békéscsaba Önkormányzata - MCOnet
Békéscsaba Online témakörei:
Békéscsaba látnivalói, Békéscsaba, Békéscsaba város, Békéscsaba online, Békéscsaba polgármester, Békéscsaba önkormányzat, Békés megye, Békéscsaba városi hírek, Békéscsaba kultúra, Békéscsaba sport, Békéscsaba idegenforgalom, Békéscsaba turizmus, Békéscsaba hotel, Békéscsaba wellness, Békéscsaba étterem – gasztronómia, Békéscsaba szórakozás, Békéscsaba képeslap, Békéscsaba ételrendelés, Békéscsaba oktatás, Békéscsaba pályázat, Békéscsaba új autó, Békéscsaba használtautó, Békéscsaba ingatlan
Szólj hozzá Békéscsaba fórumán:
Békéscsaba – Képeslapküldő:
Békéscsaba Online:
Békéscsaba webcím és linkajánló:
A hír támogatója:
Weblap gyártás, Honlap készítés, Weblap menedzselés.
Pl.:Klíma DVD Hotel Autó Ingatlan Egészség Számítógép Kereső optimalizálás
Minden ami Internet -> MCOnet International - Magyarország: www.mconet.biz; www.mconet.hu