Békéscsaba szimbóluma lehet az új Orosházi úti felüljáró

Hivatalosan is átadták az 5,85 milliárd forintból megvalósított Orosházi úti felüljárót 2015. december 17-én Békéscsabán. A beruházás összegét 85 százalékban európai uniós, 15 százalékban kormányzati forrásból biztosították. A kétszer kétsávos felüljáró a békéscsabai vasútállomás felújításának részeként épült meg - mondta az ünnepélyes átadón Gajda Róbert Békés megyei kormánymegbízott.

Gajda Róbert tájékoztatott arról is, hogy az ideiglenes forgalomba helyezési engedélyt egy évre adták ki. Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója elmondta: a 360 méter hosszú műtárgy 15 vasúti vágányt hidal át, a pilon csúcsa 40 méter magas. A közvilágítással ellátott felüljáró egyik oldalán kerékpáros, másik oldalán gyalogos átvezetés épült ki.


Az építő Speciálterv Építőmérnöki Kft. filmje a júniusi üzembe helyezés után


A hídszerkezet 1230 tonna acélból és 9300 köbméter betonból áll. A kivitelezés során a Strabag, a Swietelsky és a Közgép a jaminai oldalon 43 parkolót épített ki, átépített egy meglévő körforgalmat és felújított egy jelzőlámpás csomópontot. Vantara Gyula (Fidesz-KDNP) országgyűlési képviselő, korábbi polgármester és Szarvas Péter (független) jelenlegi polgármester kiemelték: a felüljáró városképi szempontból nagyon esztétikus lett, így a város egyik új jelképévé is válhat. Mindketten méltatták, hogy a két évig tartó kivitelezés során a városlakók nagy türelemmel viselték a beruházással járó forgalomkorlátozásokat és más nehézségeket.


MTI / MCOnet
Fotó: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.