A nagy nyertesek között van Békéscsaba is

Az egyik országos napilap ezzel a címmel mutatta be az Image Factory és az Observer Budapest Médiafigyelő immár második alkalommal elkészült kutatását, amely ismét a legjobban kommunikáló hazai városokat kereste. Békéscsaba a tavalyi 16. helyről az előkelő negyedik helyre lépett elő, amely kétségkívül sikertörténet.
A városimázs az a kép, amely az emberek fejében él egy-egy településsel kapcsolatban. Az a város rendelkezik jól felépített imázzsal, amely kitartó munkával eléri, hogy mindenkinek ugyanaz a néhány dolog jusson eszébe róla. Legjobb, ha ez akár egy jól megfogalmazott mondatba sűríthető. Ennek jelentőségét egyre több városvezető ismeri fel, és tudatos stratégia mentén menedzseli a település nyilvánosságbeli megjelenését. Az Image Factory és az Observer kutatásának az volt a célja, hogy felhívja a figyelmet a települések imázs-kommunikációjának fontosságára, és értékelje a legfrissebb eredményeket.

A 2008-as teljesítmény alapján a megyei jogú városok rangsorában Debrecen a tavalyi második helye után győzni tudott. Szeged második lett, míg az előző nyertes Miskolc harmadik helyezést ért el.

Bognár  Ákos kutatásvezető, az Image Factory kreatív igazgatója július 7-én, a felmérést bemutató sajtótájékoztatón közölte, hogy a kutatás során az országos médiában megjelent, az Observer Budapest Médiafigyelő adatbázisában fellelhető, a vizsgált településekkel kapcsolatos sajtóhíreket gyűjtötték és rendszerezték. Vizsgálták a hírek mennyiségét, minőségét, valamint a tudatosságot, emellett értékelték a városok honlapjait is.

Nagyon fontos szerepet játszik egy településről való gondolkodásban az, hogyan tud kommunikálni a médiában. Ez például fontos a turisztika és a befektetések ösztönzése szempontjából - fűzte hozzá Bognár Ákos.

Elmondta, 2007-hez képest tavaly a legtöbb település jóval többször volt jelen a médiában, egyre több város gondolja úgy, hogy tudatos kommunikációra van szüksége. Ugyanakkor egyre élesebb a különbség a jól  és tudatosan kommunikáló, valamint a kommunikációt, a nyilvánosságot hanyagoló települések között.

A nagy nyertesek között említette Békéscsabát, amely a 2007-es 16. helyről az 4. helyre lépett elő 2008-ban. Szerinte a tavalyi esztendő a városvezetés tudatos kommunikációjának sikertörténete volt.

A nagy visszaesők között Pécs városát emelte ki, amely a 4. helyről a 12. helyre esett vissza.

Az első  tíz település pontszámaiból kitűnik, hogy Békéscsaba mindössze két ponttal maradt le a második helyezett Szegedtől  és eggyel a dobogós Miskolctól.



-kt-

forrás: bekescsaba.hu

Békéscsaba Online - bekeson.hu


Szóljon hozzá a fórumon!